Po Słowacji Paczkomaty InPost niebawem w Czechach

2012

Grupa Integer.pl – w ramach wycenianego na 300 milionów euro ogólnoeuropejskiego programu inwestycyjnego – do końca marca 2013 roku rozlokuje 100 Paczkomatów na czeskim rynku. W 2010 roku w Czechach udział usług B2C w sektorze e-commerce osiągnął niemal 4% w sprzedaży detalicznej ogółem[1], a czescy sprzedawcy Internetowi wypracowali łączne przychody na poziomie 1,32 miliardów euro[2].Szacuje się, że w latach 2010-15 rynek B2C będzie rósł średniorocznie o 4,1%.[3]

Grupa Integer.pl. planuje uruchomić 30 maszyn jeszcze do końca 2012 roku i kolejnych 70 w 2013 roku. Paczkomaty InPost staną między innymi w: Pradze, Brnie, Pardubicach, Zlínie, Ostravie oraz 14 innych czeskich miastach.

W 2011 roku ponad 60% Czechów korzystało z Internetu, a około jedna trzecia wszystkich użytkowników robiła zakupy online. Natomiast mobilne zakupy zaliczają się do jednych z najbardziej preferowanych aktywności wśród rosnącej liczby użytkowników smartfonów[4].

„Czechy mogą pochwalić się dynamicznie rosnącym rynkiem e-commerce. Ma on również duży potencjał rozwoju dla nowoczesnych usług, co stanowi dla nas interesujący cel dalszej ekspansji” – powiedział Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Grupa Integer.pl zakłada, że sieć Paczkomatów w Czechach będzie w ciągu pierwszych trzech lat intensywnie dotowana, zanim osiągnie próg rentowności.

Równolegle z działaniami na czeskim rynku, spółka planuje również uruchomić – do końca 2012 roku, czyli w pierwszej fazie inwestycji – 50 Paczkomatów InPost na Słowacji. Aktualnie w tym kraju Grupa Integer.pl zainstalowała 49 urządzeń do całodobowego nadawania i odbierania przesyłek.

Grupa Integer.pl jest wiodącym światowym producentem Paczkomatów i największym prywatnym operatorem pocztowym w Polsce. Obecnie zarządza siecią 600 maszyn w Polsce, Rosji i na Ukrainie. Wspólnie z PineBridge Investments, globalnym funduszem private equity spółka planuje stworzyć sieć 16.000 Paczkomatów na terenie całej Europy i krajów WNP. Jest to część, wycenianego na 300 milionów euro programu inwestycyjnego, który realizowany będzie w ciągu najbliższych czterech lat. Grupa Integer.pl podpisała już m.in. kontrakty na dostawę Paczkomatów w Arabii Saudyjskiej, Chile, na Cyprze, w Hiszpanii, Irlandii, na Litwie, Łotwie i w Estonii.

Paczkomaty InPost

Paczkomaty InPost to jedyne dostępne na polskim rynku innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia szybkie oraz bezpieczne nadawanie i odbieranie paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji. Paczkomaty InPost gwarantują oszczędność czasu i terminowość oraz znacząco obniżają koszty przesyłki.

Paczkomaty zlokalizowane są na stacjach benzynowych, obiektach transportu publicznego lub w pobliżu centrów handlowych. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma już potrzeby, aby czekać w domu na kuriera. Klient – po otrzymaniu wiadomości SMS i powiadomieniu e-mail – sam może zdecydować czy odbierze paczkę w drodze do pracy, w drodze powrotnej do domu, podczas przerwy na lunch, lub w jakimkolwiek dogodnym dla niego momencie.

Urządzenia są wsparciem dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce, a ich funkcjonalność i praktyczność doceniają – poza klientami i właścicielami e-sklepów – również prywatne osoby i firmy zajmujące się sprzedażą w internecie. Opcję „dostawy do Paczkomatów InPost” oferuje już około 3000 sklepów internetowych. Z usługi korzysta także 10 000 aktywnych e-sprzedawców.

Paczkomaty InPost gwarantują szybkie oraz bezpieczne zakupy on-line. Są one doskonałym rozwiązaniem logistycznym dla sklepów internetowych, ponieważ:

  • niemal każda przesyłka (około 98%) nadana za pośrednictwem Paczkomatu InPost jest gotowa do odbioru już dzień po jej nadaniu
  • ponad połowa klientów (59%) odbiera swoje zamówienie w ciągu pierwszych sześciu godzin od momentu otrzymania SMS’a informującego o czekającej w Paczkomacie przesyłce
  • 74% klientów korzystających z Paczkomatów InPost zaufało im i wybrało ponownie tę opcję dostawy

Paczkomaty InPost to również idealne rozwiązanie dla klientów, ponieważ zapewniają one:

  • możliwość odbioru e-zakupów 24 godziny na dobę, bez kolejek, wygodnie i „po drodze”
  • odbiór przesyłki zaledwie w 17 sekund
  • powiadomienie e-mailem i SMS’em o oczekującej paczce w Paczkomacie InPost
  • atrakcyjne ceny
  • wygodne formy płatności (karta kredytowa, e-przelew, opłata za pobraniem)
  • możliwość zdobywania cennych nagród rzeczowych i bonów rabatowych w konkursach i loteriach organizowanych przez InPost – operatora Paczkomatów InPost

Opcję „dostawy do Paczkomatów InPost oferuje m.in. Merlin.pl, Komputronik, NEO24, Allegro oraz jedna z największych, międzynarodowych firm kosmetycznych, prowadzących sprzedaż bezpośrednią. Aktualnie z usługi korzysta także kilkuset aktywnych e-sprzedawców.

Więcej informacji na: www.integer.pl, www.paczkomaty.pl oraz www.easyPack24.eu.



[1] Czech Republic B2C E-Commerce Report 2011 (http://www.researchandmarkets.com/reports/1931508/czech_republic_b2c_ecommerce_report_2011)

[2] Źródło: http://www.newmediatrendwatch.com/markets-by-country/10-europe/43-czech-republic

[3] Źródło: Datamonitor: Express Market Profile 2011 – Czech Republic

[4] Źródło: http://www.newmediatrendwatch.com/markets-by-country/10-europe/43-czech-republic

Komentarze są niedostępne.