Na co warto zwrócić uwagę projektując wizytówkę

2017

Wizytówka a jakość papieru

Czy w przypadku prostej wizytówki ważna jest jakość papieru, na której została wydrukowana? To w końcu tylko mały prostokącik. Ale z drugiej strony, właśnie przez te wymiary jakość papieru, na którym mieści się wizytówka, jest niezwykle istotna. Gdy bowiem między dwojgiem ludzi zachodzi wymiana wizytówek, nie wszyscy mają specjalne pojemniki do przechowywania takich rzeczy – zwłaszcza jeśli chodzi o zupełnie nowych uczestników spotkań networkingowych czy nowych graczy w branży, którzy jeszcze nie zdążyli zorientować się w jej realiach.

Pogniecona wizytówka

Wówczas wizytówka jest często naprędce wciskana do którejś kieszonki torby, albo do kieszeni etui na smartfona. Po paru godzinach bytności w takim otoczeniu, gdy klient w końcu przypomni sobie o otrzymanym skrawku papieru, często jest już on pogniecony, a nawet nieco już stracił ze swojego koloru. To sytuacja, której każdy chce uniknąć, zwłaszcza jeśli w międzyczasie pada deszcz, który zdołał wymazać numer telefonu czy nazwę firmy z wizytówki. Dlatego jakość papieru, na którym jest drukowana, jest – wbrew pozorom – bardzo istotna.

Na czym drukować wizytówkę?

Sporo zależy od tego, który rodzaj wizytówki jest pożądany. Na przykład w firmie Diamond Druk  mają do zaoferowania aż trzy rodzaje: zwykła, multiloft oraz składana. Wizytówka składana to – jak sama nazwa wskazuje – składany skrawek papieru, który można otwierać i zamykać. Multiloft to z kolei technologia, która umożliwia łączenie kolejnych warstw papieru bez używania klejów, dzięki czemu wizytówka jest wytrzymała i jednocześnie wygląda atrakcyjnie. Przy takich funkcjach wizytówka zwykła nieco blednie, ale to nie oznacza, że jest złą opcją lub tylko dla tych, którzy dysponują mniejszym budżetem. Czasami warto postawić na przejrzystość wizytówki, a dodatkowe wodotryski często okazują się być niepotrzebne.

Co może się znaleźć na wizytówce?

Aby złożyć zamówienie na wydruk wizytówki w trybie online, najpierw należy mieć przygotowany plik graficzny. Dobrze jest się przedtem upewnić, jak wygląda on na różnych monitorach, aby nie być zaskoczonym jakością koloru. Warto też przemyśleć informacje zamieszczane na wizytówce, na przykład, czy na pewno należy podawać faks do firmy, skoro i tak nikt go nie obsługuje, i praktycznie nikt też nie wysyła wiadomości tym sposobem? Podstawą sukcesu wizytówki jest jej atrakcyjność graficzna, jakość papieru oraz oszczędność informacji zamieszczanych na niej, a przede wszystkim ich aktualność. Przed wysłaniem zamówienia na wizytówki warto się parokrotnie upewnić, że wszystkie dane zostały podane bez literówek i są jak najbardziej aktualne.

Komentarze są niedostępne.